Allereerst moesten de tanks worden vervoerd vanuit de fabricagehal in Haren naar de kade, waar de tanks in binnenvaartschepen overgeladen werden. Zodra de tanks waren geladen kon de reis naar Krefeld beginnen.
Bij aankomst in Krefeld werden de tanks rechtstreeks overgeslagen op conventionele trailercombinaties met behulp van havenkraan Big Rocky en een 750 tons rupskraan.
Nu begon het meest uitdagende deel van het project: het transport van de tanks naar de kade in de buurt van de uiteindelijke projectlocatie. Dit lokale transport was behoorlijk uitdagend vanwege de afmetingen van de tanks en de noodzakelijke verkeersmaatregelen die moesten worden genomen om de route geschikt te maken voor het transport van de reuzen, zoals:
- snoeiwerk
- het aanleggen van tijdelijke wegen
- straatmeubilair verwijderen
- bruggen bouwen om ondergrondse pijpleidingen veilig te doorkruisen
Na het treffen van de nodige voorzieningen op de route werden gedurende een aantal nachten de transporten van de reuzetanks uitgevoerd.
Begin 2019 zijn de gasopslagtanks op hun definitieve positie gezet in een groot zandbed.
3 tanks: 67.800 mm lang x 6.700 mm breed x 7.000 mm hoog met een gewicht van elk 285 ton
2 tanks: 34.100 mm lang x 6.500 mm breed x 7.000 mm hoog met een gewicht van elk 160 ton
Wagenborg Nedlift bood voor dit project een complete factory-to-foundation oplossing aan: